dag zeven - Reisverslag uit Lyngseidet, Noorwegen van menno landman - WaarBenJij.nu dag zeven - Reisverslag uit Lyngseidet, Noorwegen van menno landman - WaarBenJij.nu

dag zeven

Door: menno

Blijf op de hoogte en volg menno

14 Juni 2018 | Noorwegen, Lyngseidet

De 7e dag begon goed, geen kater. (beetje ingehouden).

Het zou een flinke rit worden, niet in afstand maar omdat het steeds minder grote wegen worden gaan de km langzaam voorbij.

We gaan over een stukje Lofoten richting het Noorden, we rijden dwars door de fjorden, wat een mooi uitzicht.

het is vandaag wel een beetje en verbindings route dus nodige km en gasgeven dus. Dat ging bij ons maar net goed, bij een aantal andere teams minder goed.... 12 km tehard, 340 euro boete...

Met iets minder vaart maar door gereden, in het route boek stond een leuke wiskey distileerderij, de meest noordelijke die er is. Wij dachten, gaan we doen.

De laatste 20 km waren hopelijk geen voorproefje voor de wegen in rusland, want dat is met een rx 7 wel een uitdaging. Maar aangekomen om half 4... dicht... terwijl hij tot 4 uur open zou zijn. Dat viel tegen.

Om niet weer die hele lange weg te nemen zijn we klein stukje terug gereden en de veerpont gepakt (duurt hier een uur). Scheelt een heel fjord rond rijden.

Uit eindelijk op een mooi stukje aan het water de tent op gezet en simon aan de slag met de kant en klaar pasta... Met volle buik op tijd naar bed.

Verslag uit: Noorwegen, Lyngseidet

Team 12, Baltic sea Rally 2018 “2 kale”

September 2017 het idee opgevat om eens een uitdagende tocht te gaan maken. Met de vroegboek korting een plekje weten te bemachtigen bij de Baltic sea rally 2018. Zin in!!
De tijd gaat voorbij, en zaken veranderen, mijn teamgenoot, net zo veel haar als ik, moet helaas door omstandigheden afhaken. Gelukkig 4 weken voor de start een nieuwe teamgenoot gevonden. Heb hem alleen (nog) niet kunnen overtuigen zijn haar af te scheren. Dus de “2 kale” zijn niet zo kaal!
Om alles toch nog op orde te krijgen, hebben wij niet de aandacht kunnen schenken aan het goede doel, maar natuurlijk hebben wij een doel wat we een warm hart toe dragen. Wij gaan 16 dagen, 8500 km rijden door 11 landen in een auto van 32 jaar oud. We starten in Amsterdam, via Denemarken, Zweden, Noorwegen naar de Noordkaap, en vervolgens via Finland, Rusland weer terug door de Baltische Staten en Polen richting Amsterdam.
Wij gaan all-in dus wild kamperend, levend uit een tas, douchen in een steenkoud meertje in het hoge noorden. En in geval van pech hopend op wat assistentie van elkaar en van de andere teamleden.
Deze afhankelijkheid is onze eigen vrije keuze maar er zijn heel veel mensen die in hun dagelijks leven aangewezen zijn op assistentie, en daar niet voor gekozen hebben. Dat is dan ook ons goede doel Stichting Hond Kan De Was Doen. Zij ondersteunen bij het vinden van financiële middelen voor mensen die een assistentiehond heel goed kunnen gebruiken maar buiten de financiering van de zorgverzekeraar vallen.
Wij vragen dan ook iedereen die onze trip een warm hart toe draagt een donatie te doen aan Stichting De Hond Kan De Was doen.
www.hondkandewasdoen.nl/doneren
In ruil daarvoor krijgen jullie eeuwige dank.